Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016

Out of Eden Lern - Βήμα 2ο: Creating Neighborhood maps: Φτιάχνω το χάρτη της γειτονιάς μου

Επόμενη αποστολή στην ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα του 'Out of Eden Learn' είναι να διαλέξουν τα παιδιά το αγαπημένο μέρος της γειτονιάς τους και να εξηγήσουν για ποιο λόγο το προτιμούν. Ζητήσαμε λοιπόν τη βοήθεια των γονιών ώστε, κάνοντας μια βόλτα στη γειτονιά μαζί με το παιδάκι τους, να φωτογραφίσουν το σημείο που εκείνα αγαπούν πιο πολύ και να εξηγήσουν φυσικά το λόγο. Η ανταπόκριση των γονιών ήταν άμεση και με μεγάλη προθυμία μας έστειλαν τις φωτογραφίες, που ήταν παραπάνω από μία σε κάποιες περιπτώσεις. Τις φωτογραφίες τις εκτυπώσαμε ώστε να δημιουργήσουμε ένα μωσαϊκό από τις προτιμήσεις των παιδιών και ξανασυζητήσαμε στη τάξη το λόγο που επέλεξαν το σημείο αυτό. Σε κάποιες περιπτώσεις οι απαντήσεις που έδωσαν στη τάξη ήταν λίγο διαφοροποιημένες απ' αυτά που είχαν σημειώσει οι γονείς. Κρατήσαμε τα αυθόρμητα λόγια των μικρών μας. Δείτε τι επέλεξαν:
Μου αρέσει η Μηχανική καλλιέργεια επειδή εκεί κάνω τσουλήθρα, Αλέξανδρος
Οι κούνιες γιατί συναντάω το Σπύρο και άλλους καλούς φίλους, Παναγιώτης
Μου αρέσει να πηγαίνω στο μαγαζί με τα πουλάκια επειδή είναι μέσα σε μικρά κλουβιά και τραγουδάνε, Σμαράγδα
Το αγαπημένο μέρος της γειτονιάς μου είναι ο δρόμος για το σχολείο επειδή έχει πολλά δέντρα, Ίωνας
Οι κούνιες επειδή μου αρέσει να κάνω τσουλήθρα, Αλκιβιάδης
Οι κούνιες επειδή με κάνουν χαρούμενη, Αγάπη
Οι κούνιες επειδή ανεβαίνω στη τσουλήθρα και τσουλάω κάτω, Μαρίζα
Το αγαπημένο μου μέρος είναι το μαγαζί με τα σουβλάκια γιατί εκεί δουλεύει όλη μου η οικογένεια, Μανώλης
Μου αρέσει η παιδική χαρά επειδή εκεί μπορώ να κάνω ποδήλατο, Αντωνία
Το παρκάκι μου αρέσει επειδή έχει ωραία δέντρα και παγκάκια για να κάθομαι, Γεωργία
Μου αρέσει η εκκλησία επειδή είναι του Θεούλη και μου αρέσει όταν ανάβουμε κεράκι κι επειδή παίζω με το φίλο μου το Παναγιώτη, Γιώργος
Το σούπερ μάρκετ επειδή έχει μικρά καροτσάκια και μου αρέσει να τα γεμίζω μόνη μου, Ζωή 
Το αγαπημένο μέρος είναι το περίπτερο της γειτονιάς μου επειδή συναντάω εκεί τους φίλους μου, τον Αναστάση, τον Ίωνα και τον Αλκιβιάδη, Μίλτος
Μου αρέσουν οι κούνιες επειδή εκεί βρίσκω πάρα πολλούς φίλους, Μυρτώ
Είναι οι κούνιες γιατί εκεί έρχεται και παίζει ο παππούς μαζί μου, Ελίνα
Η Μηχανική καλλιέργεια γιατί έχει εκεί λουλούδια και ανεβαίνω σ' ένα καράβι επάνω, Νάγια
Μου αρέσει η παιδική χαρά γιατί εκει κάνω κούνιες και συναντώ τα παιδάκια για να παίξω, Νικολέττα
Δημιουργήσαμε λοιπόν τους πίνακες με τα αγαπημένα σημεία στη γειτονιά και τα αναρτήσαμε στη τάξη μας. 




 



Αυτές οι δύο τελευταίες φωτογραφίες βγήκαν μετά το τέλος της δραστηριότητας αυτής, την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού στη τάξη όπου τα παιδιά επεξεργάζονται τις φωτογραφίες και κάνουν σχόλια για ποιο μέρος της γειτονιάς έχουν επισκεφτεί και τους αρέσει κι αυτό πολύ!

Η κεντρική ιδέα της αποστολής μας όμως ήταν να φτιαχτεί ένας χάρτης της γειτονιάς που ζουν τα παιδιά ώστε να την μοιραστούν με τα υπόλοιπα σχολεία που βρίσκονται μαζί μας στο ίδιο walking party. Αφού σκεφτήκαμε ότι ο χάρτης θέλουμε να γίνει όπως είναι η γειτονιά μας, αρχίσαμε σιγά σιγά με τα παιδιά να τον σχεδιάζουμε, αποφασίζοντας τι θα φτιάξει ο καθένας για να τον κάνουμε όσο πιο πιστό αντίγραφο γίνεται. Τους βοήθησα μόνο με να τους πω ότι στο κέντρο του χάρτη θα είναι η εκκλησία μας και με ερωτήσεις για το τι υπάρχει γύρω, μπροστά, στον πίσω δρόμο κλπ τοποθετούσαν ένα ένα τα στοιχεία που ζωγράφιζε ο καθένας. Αισθανθήκαμε όλοι πολύ περήφανοι γι' αυτό που δημιουργήσαμε! Ελπίζω να το απολαύσετε κι εσείς μέσα από την μικρού μήκους ταινία μας!
Πριν την ολοκλήρωση της ανάρτησής μας είδαμε πολύ προσεκτικά τις αναρτήσεις των παιδιών από τα σχολεία του εξωτερικού και διαπιστώσαμε με μεγάλη χαρά ότι έχουμε πολλά κοινά στοιχεία στις γειτονιές μας: υπάρχουν κι εκεί παιδικές χαρές, καταστήματα, σχολεία, λουλούδια και φυσικά σπίτια! Τελικά ίσως οι γειτονιές σε όλο το κόσμο να μην είναι τόσο διαφορετικές απ' τη δική μας. Ίσως να μας ενώνουν περισσότερα πράγματα απ' όσα νομίζουμε....Ας ελπίσουμε να τ' ανακαλύψουμε μέσα από την ευκαιρία που μας δίνει το 'Out of Eden Learn'!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου