Συνεχίσαμε δυο μέρες με παιχνίδια γνωριμίας με πολύ κίνηση και ρυθμό για να έχουμε και καλή διάθεση αλλά και να γνωριστούμε καλύτερα! Επιλέξαμε τα εξής:
"Τ' όνομά μου με ρυθμό": Καθόμαστε στο κύκλο με τα παιδιά και τους ζητάμε να μας πουν τ' όνομά τους. Στην αρχή το λένε κανονικά, μετά σιγά, ύστερα ψιθυριστά. Μετά βρίσκουμε διάφορα μοτίβα για να το πουν πολύ αργά και σιγά, πολύ σιγά και γρήγορα, γρήγορα και δυνατά κλπ.
Άλλο ένα που βοηθά στο να παρατηρήσουν και να εντοπίσουν τα παιδιά στη τάξη είναι το "Αναγνώρισε τον". Γίνεται ο παρακάτω διάλογος μεταξύ ενός παιδιού που επελέγη τυχαία και της τάξης:
-Βλέπω κάποιον!
-Ποιον;
-Όνομα δεν έχει αλλά έχει ...μαλλιά, ...μάτια, ...φοράει....., Ποιος είναι;
Το επίσης πολύ γνωστό " Ο Ιάκωβος λέει" με μια παραλλαγή όπου το παιδί έλεγε το δικό του όνομα κι όλοι εκτελούσαν την εντολή που έδινε.
Παίξαμε και μια άλλη παραλλαγή "Έχεις ταλέντο;"όπου είπαμε στα παιδιά πως είναι καλεσμένοι σε ένα σόου στη τηλεόραση όπου σ' αυτό παρουσιάζουν τα ταλέντα τους κι έτσι έπρεπε να πουν τ' 'ονομά τους και να κάνουν κάτι πρωτότυπο. Το κοινό πρέπει να επαναλάβει τ' όνομα και να κάνει ακριβώς την ίδια κίνηση!
"Μπορείς να με θυμηθείς;" ένα ακόμα παιχνίδι για την εξοικείωση των παιδιών μεταξύ τους. Δύο παιδιά κάθονται αρχικά αντικριστά και παρατηρεί το ένα καλά το άλλο. Μετά από δυο λεπτά κάθονται κάτω ο ένας πλάτη στον άλλο και η νηπιαγωγός ρωτάει: Θυμάσαι τι χρώμα ματιών έχει; Τι χρώμα είναι το παντελόνι του; Έχει κοντά ή μακριά μαλλιά; Πως τον λένε;
Αφού κουραστήκαμε από τα τόσα παιχνίδια που παίξαμε, γνωρίσαμε κάποιες απ' τις γωνιές του νηπιαγωγείου κι εξερευνήσαμε λίγο το τι μπορούμε να κάνουμε εδώ μέσα!
Στη συνέχεια μιλήσαμε λίγο με τα παιδιά για τ' αποδημητικά πουλιά μιας και γνώρισαν τη Δόνη το χελιδόνι και ρωτήσαμε αν γνωρίζουν που πάνε, γιατί φεύγουν, ποια άλλα πουλιά φεύγουν το φθινόπωρο απ' τα κρύα μέρη...Ο Θεόφιλος λοιπόν, ένας πελαργός μας διηγήθηκε την ιστορία του για το πως ετοιμάστηκε για το μακρινό ταξίδι και ξετρέλανε τα παιδιά με τη παρουσία του καθώς πέρασε λίγο πριν ταξιδέψει μακριά στο σχολείο μας για να μας χαιρετήσει!
Ακούσαμε το τραγούδι "Δέκα πελαργοί" βρίσκοντας αφορμή να παίξουμε κι εμείς τους πελαργούς! Σταθήκαμε σε μια ευθεία ορίζοντας μια διαδρομή με αρχή και τέλος. Μ' ένα δυνατό χτύπημα στο ταμπουρίνο ξεκινά ο αγώνας για το ποιος πελαργός θα μπορέσει να κάνει τη διαδρομή προχωρώντας με το ένα πόδι ψηλά όπως κάνει ο Θεόφιλος κι οι φίλοι του. Φυσικά η προσπάθεια μετράει κι έτσι ο νικητής είναι ένας αλλά το χειροκρότημα το παίρνουν όλα τα παιδιά!!!!
Κάπως έτσι έκλεισε ευχάριστα η μέρα μας και μας έδωσε την καλύτερη ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά την επόμενη φορά και για το δικό μας ταξίδι! Σας περιμένουμε μαζί μας!
ΠΗΓΗ: ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕΠΤ-ΟΚΤ 2015 ¨ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΟΥ" της ΆΝΝΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου