Τρίτη 7 Απριλίου 2015

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Αξιοποιώντας τον πίνακα του Tiziano Vecellio (1485-1576) «Η Ανάσταση του Χριστού» λόγω της επικείμενης γιορτής του Πάσχα και θέλοντας να χρησιμοποιήσουμε τη ρουτίνα «Δες, Σκέψου, Αναρωτήσου», αξιοποιήσαμε το Kidspiration για να καταγραφούν οι σκέψεις των παιδιών και να κατανοήσουν τις δυνατότητες του συγκεκριμένου λογισμικό. Έχοντας τη δυνατότητα που μου δίνει το λογισμικό, χρησιμοποίησα την ηχογράφηση αλλά με τη βοήθεια εξωτερικού μικροφώνου αφού ήταν αδύνατο να ακουστούν οι φωνές των παιδιών απευθείας από το μικρόφωνο του υπολογιστή. Τις επιλογές των εικόνων-συμβόλων για κάθε διαφάνεια, τις επέλεξαν τα παιδιά (ομάδα 6 παιδιών κάθε φορά) μέσα από την μηχανή αναζήτησης του Google με τη βοήθειά μου στην πληκτρολόγηση. Επίσης χρειάστηκε να μεταφράζω τα σύμβολα του λογισμικού αφού ακούγεται στ’ αγγλικά. Δείτε μερικές από τις ιδέες των παιδιών:
ΛΥΔΙΑ: Βλέπω έναν άνδρα, Σκέφτομαι ότι είναι ο Χριστός, Αναρωτιέμαι είναι ο Χριστός;
ΑΓΑΠΗ: Βλέπω κάτω δύο ανθρώπους που μπορεί να χτυπιούνται, Σκέφτομαι ότι μπορεί να είναι τσακωμένοι, Αναρωτιέμαι κάνουν κακό και σε άλλους ανθρώπους;
ΜΑΡΙΖΑ: Βλέπω κάποιον που μοιάζει με το Θεούλη, Σκέφτομαι μήπως είναι λυπημένος, Αναρωτιέμαι γιατί σηκώνει το χέρι του ψηλά;
ΓΕΩΡΓΙΑ Μ.:Βλέπω δύο ανθρώπους, Σκέφτομαι ότι μπορεί να πολεμάνε, Αναρωτιέμαι μήπως πολεμάνε μεταξύ τους;
ΝΙΚΟΣ: Βλέπω δυο ανθρώπους που νομίζω ότι κάποιος τους φόβισε, Σκέφτομαι ότι είναι φοβισμένοι, Αναρωτιέμαι ποιος τους φόβισε;
ΜΑΝΩΛΗΣ: Βλέπω έναν άνθρωπο να κρατάει μια σημαία, Σκέφτομαι ότι αυτός είναι ο Χριστός, Αναρωτιέμαι με τι πετάει;
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Π.: Βλέπω έναν άνθρωπο, Σκέφτομαι ότι είναι ο Χριστός, Αναρωτιέμαι αν είναι ο Χριστός.
ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ Κ.: Βλέπω έναν άνθρωπο, Σκέφτομαι ότι μπορεί να πολεμάνε, Αναρωτιέμαι γιατί πολεμάνε;
ΟΡΕΣΤΗΣ: Βλέπω τρεις άντρες, Σκέφτομαι ότι είναι κακοί, Αναρωτιέμαι τι θέλουν να κάνουν στο Χριστό;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ.: Βλέπω έναν Χριστούλη, Σκέφτομαι ότι μπορεί να πετάει, Αναρωτιέμαι πως ανέβηκε εκεί πάνω;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: Βλέπω έναν άνθρωπο που κρατάει ασπίδα, Σκέφτομαι ότι μπορεί να είναι πολεμιστής, Αναρωτιέμαι γιατί είναι σκυμμένος;
ΒΑΛΙΑ: Βλέπω δύο ανθρώπους, Σκέφτομαι ότι ο ένας είναι ο Χριστός, Αναρωτιέμαι αν αυτοί κάτω είναι Τούρκοι;
(Στις παρακάτω εικόνες, θα δείτε πως διαμορφώθηκαν οι 3 πίνακες για τη ρουτίνα. Σε κάθε συννεφάκι, δίπλα στο όνομα του παιδιού υπάρχει ένα μεγάφωνο που το πατάς κι ακούς τι έχει πει. Δυστυχώς η εικόνα δεν αποτυπώνει το μεγαφωνάκι αυτό. Ενεργοποιείται όταν κάποιος έχει εγκαταστήσει στον υπολογιστή του το συγκεκριμένο λογισμικό)


Χρησιμοποιώντας το λογισμικό κατ’ αυτό τον τρόπο για πρώτη φορά, μ’ έκανε να διαπιστώσω τα εξής: ότι ενίσχυσε κατά πολύ τη στοχαστική διάθεση των παιδιών καθώς όλα ήθελαν να περάσουν από αυτή τη διαδικασία του να μιλήσουν στο μικρόφωνο, ν’ αποκαλύψουν τη σκέψη τους και ύστερα να την ακούσουν όλοι μαζί στην ολομέλεια κι ότι η ίδια η ηχογράφηση αποδείχτηκε εξαιρετικό κίνητρο ώστε να παρατηρήσουν σχολαστικά τον πίνακα ζωγραφικής για ν’ ανταποκριθούν στην ρουτίνα που χρησιμοποιήσαμε. Όσον αφορά την κατανόηση του θέματος, επειδή δεν αποκαλύφθηκε στα παιδιά τελικά τι συμβολίζει ο πίνακας και δεν πήραν απαντήσεις για το αν αυτά που σκέφτηκαν ισχύουν, νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο στο τέλος της θεματικής του Πάσχα, να βάλω τα παιδιά ξανά στο λογισμικό και τα ίδια ν’ αποτυπώσουν τις «τελικές» τους απόψεις έχοντας βγάλει μόνοι τους λογικά συμπεράσματα κι έχοντας κατανοήσει την έννοια της μεγάλης αυτής θρησκευτικής γιορτής και των συμβολισμών της.
Τέλος, μπορώ να πω ότι μέσα απ’ αυτή την εργασία μου δόθηκε η ευκαιρία ν’ αξιοποιήσω το λογισμικό με τον πλέον δημιουργικό τρόπο και ν’ ανακαλύψω ότι μπορεί να συμβάλλει και να ενισχύσει σε μεγάλο βαθμό τη στοχαστική διάθεση των παιδιών και κυρίως να τα βοηθήσει ν’ αναπαραστήσουν τις γνώσεις που αποκόμισαν μετά την ολοκλήρωση της ενασχόλησή τους μ’ ένα θέμα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου