Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018

EUROPE CODE WEEK 2018

Η πρώτη δράση που έλαβε μέρος το σχολείο μας φέτος είναι το Europe Code Week που πραγματοποιήθηκε από τις 6-21 Οκτωβρίου. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια προσπάθεια με στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Αποφασίσαμε να λάβουμε μέρος για να έρθουμε σε επαφή με την τεχνολογία και για ν' αναπτύξουμε δεξιότητες προγραμματισμού. Λεπτομέρειες για την δράση μπορείτε να βρείτε πατώντας ΕΔΩ.
Σε συνεργασία με άλλα σχολεία της Ελλάδας, της Κύπρου και του εξωτερικού και με επικεφαλή της ομάδας την Κ. Μαρία Τσαπάρα νηπιαγωγό, σχεδιάσαμε, κάθε σχολείο χωριστά, δραστηριότητες ώστε να φέρουμε τα παιδιά κοντά στην έννοια του προγραμματισμού. Δείτε τα σχολεία που συμμετείχαν:
Ξεκινήσαμε λοιπόν με τον συμβατικό τρόπο να βρίσκουμε τη διαδρομή που θέλουμε να διανύσουμε για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Φτιάξαμε έναν επιδαπέδιο πίνακα και βάλαμε κάποια αντικείμενα σε διάφορα σημεία του ώστε ξεκινώντας από ένα σταθερό σημείο, να βρούμε τον τρόπο να φτάσουμε σε αυτό. Χρησιμοποιήσαμε εντολές προσανατολισμού (ευθεία, αριστερά, δεξιά) σε καρτέλες ώστε να είναι ορατό το αποτέλεσμα. Ζητήσαμε απ' τα παιδιά να 'σχεδιάσουν' την διαδρομή που πρέπει ν' ακολουθήσουν ώστε να βρουν το καλαθάκι με τα ονόματά τους. Οι καρτέλες βοήθησαν ώστε να είναι ορατές οι οδηγίες που δίνουν.
Τα παιδιά έκαναν αρκετές δοκιμές ανά ζευγάρια ώστε να καταφέρουν να βρουν τα ονόματά τους δίνοντας το ένα παιδί τις οδηγίες για τον προσανατολισμό και το άλλο να της εκτελεί περπατώντας πάνω στον επιδαπέδιο πίνακα.Το παιχνίδι άρχισε ήδη να φαίνεται διασκεδαστικό.


Εδώ άλλο ένα ζευγάρι που προσπαθεί να βρει το δρόμο για να φτάσει στο καλαθάκι με τα ονόματα.




Εκείνες τις ημέρες στο νηπιαγωγείο και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στις 4 Οκτωβρίου, είχαμε ασχοληθεί πολύ με τα ζωάκια και το θέμα αυτό ήταν ακόμη επίκαιρο. Έτσι αξιοποιήσαμε 'το λυπημένο λιονταράκι' που είναι μόνο του και ψάχνει για ένα φίλο ώστε να παρακινήσουμε τα παιδιά να παίξουν στο παιχνίδι του προγραμματισμού και την επόμενη μέρα. Χρησιμοποιώντας και πάλι τις καρτέλες 'κωδικοποιούσαν' την διαδρομή που έπρεπε να κάνει ένα παιδί για να φτάσει στο λιονταράκι.










Στη συνέχεια τα παιδιά γνώρισαν τον Colby το έξυπνο ποντικάκι που αν του δείξεις το δρόμο θα μπορέσει να βρει το τυράκι του. Αρχικά με την βοήθεια σημείων προσανατολισμού του έδιναν τις εντολές πατώντας τα κατάλληλα κουμπιά που έχει στην πλάτη του για να φτάσει στο τυράκι.







Αφού ο Colby αποδείχθηκε τόσο έξυπνος και όταν του δίνουμε σωστές οδηγίες μπορεί να ακολουθεί την διαδρομή που πρέπει, του ζητήσαμε να βοηθήσει τα μωρά ζωάκια να φτάσουν στη μαμά τους. Δείτε πως τα καταφέραμε!

Η δράση ενθουσίασε τους μικρούς μου μαθητές κάτι που σημαίνει ότι σίγουρα δεν θα είναι η μοναδική... Έπεται συνέχεια λοιπόν...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου