Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017

Out of Eden Learn 2017-2018 Setting off Step1 - Βήμα 1ο

Για τρίτη συνεχή χρονιά, το σχολείο μας που συμμετέχει στο ταξίδι του Out of Eden Learn,  ξεκινά με την γνωριμία του Paul Salopek (δημοσιογράφος και ανθρωπιστής βραβευμένος με δυο βραβεία Pulitzer) και του επικού ταξιδιού του, ο οποίος ξεκίνησε από την Αιθιοπία το 2013 για να φτάσει με τα πόδια περίπου το 2020 στη Γη του Πυρός, με σκοπό να περπατήσει πάνω στα χνάρια των προγόνων του. Το Πανεπιστήμιο του Harvard σε συνεργασία με το National Geographic, δημιούργησαν μια ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα με σκοπό να συνδεθούν μαθητές απ’ όλο τον κόσμο και να μοιραστούν τις ιστορίες τους. Οι μαθητές "ακολουθούν" τον δημοσιογράφο και πραγματοποιούν Βήματα (αποστολές) επεξεργαζόμενοι το υλικό που αναρτά σε κάθε σταθμό του ταξιδιού του. Περισσότερες πληροφορίες γι' αυτό μπορείτε να πάρετε από τις παλαιότερες αναρτήσεις του ιστολογίου μας πατώντας εδώ  και εδώ.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο του Πωλ που μας εξηγεί το λόγο που ξεκίνησε αυτό το ταξίδι 
Άφησα τα παιδιά να παρακολουθήσουν το βίντεο μεταφράζοντας κατά προσέγγιση και με τρόπο ώστε να γίνουν κατανοητά όσα μας εξηγεί ο δημοσιογράφος. Όταν τελείωσε το βίντεο τους ζήτησα να μου πουν τι είδαν σε αυτό το βίντεο με μια πρώτη ματιά. Τα παιδιά είπαν ότι είδαν:
Πρόβατα. Βαγγέλης
Ένα γαϊδαράκο. Ορφέας
Μια καμήλα. Αναστασία
Τον Paul να περπατάει. Ελένη
Ένα γουρουνάκι. Χάρης
Ένα άλογο. Λευτέρης
Βουνά. Νεφέλη
Σπίτια. Πέτρος
Λουλούδια. Μελίνα
Στη συνέχεια, έβαλα το βίντεο να ξαναπαίξει, ζητώντας τους αυτή τη φορά να προσέξουν με μεγαλύτερη προσοχή στις λεπτομέρειες ώστε να ανακαλύψουν και άλλα πράγματα που δεν τα είδαν με την πρώτη φορά. Οι 3 βασικές επιδιώξεις του προγράμματος είναι τα παιδιά α)να μάθουν να κάνουν αργή και προσεκτική παρατήρηση με το να "κόβουν ταχύτητα" στον τρόπο που βλέπουν κάτι (slowing down) β) να μάθουν να μοιράζονται τις ιστορίες τους (sharing stories) και γ) να μπορέσουν να συνδέσουν τη ζωή τους με τις ιστορίες άλλων ανθρώπων (making connections). Έτσι αξιοποιώντας την Artful Thinking Routine (Ρουτίνα Σκέψης) "Looking Ten Times Two" της ομάδας  Project Zero του Πανεπιστημίου Harvard, τα παιδιά εντόπισαν περισσότερες λεπτομέρειες κοιτώντας πιο προσεκτικά το υλικό που τους δόθηκε. Κοιτάξτε πως εμπλουτίστηκαν οι απόψεις τους:
Είδα κάποιον να πετάει ένα σκοινί. Βαγγέλης
Είδα ανθρώπους που κουνούσαν κάτι φύλλα. Άγγελος
Είδα κάποιον να ράβει. Χριστίνα
Είδα πολλούς παπάδες μαζεμένους. Σπύρος
Είδα έναν άντρα να περπατάει στα χιονισμένα βουνά. Μανώλης
Είδα ένα μικρό σκυλάκι να κρύβεται. Αλέξανδρος
Είδα κάποιον με ένα σφυρί. Πέτρος
Είδα την σκιά του Paul. Κέβιν
Είδα κάποιον που κοιμόταν. Μάρθα
Είδα μια φωτιά. Άννα Μαρία
Είδα τον Paul να μιλάει και να κάνει ερωτήσεις σε ανθρώπους. Ελένη
Διαπιστώσαμε λοιπόν με τα παιδιά πόσο μεγάλη σημασία έχει όχι απλά να κοιτάμε κάτι γρήγορα και βιαστικά αλλά αργά και προσεκτικά γιατί αυτό μας βοηθάει ν' ανακαλύψουμε περισσότερες πληροφορίες.
Στην συνέχεια, θέλοντας να βάλω τα παιδιά να σκεφτούν και πέρα από αυτά που είδαν, να φανταστούν, να κάνουν υποθέσεις, να καλλιεργήσουν ακόμη περισσότερο τον τρόπο να σκέφτονται πέρα από το εμφανές, ρώτησα: "Τι πιστεύετε ότι θα συναντήσει ο Πωλ στο ταξίδι του";




Θα συναντήσει Ωκεανούς. Πέτρος
Μια όμορφη γοργόνα. Ελένη
Ανθρώπους που μιλάνε διαφορετικές γλώσσες. Χριστίνα
Πεταλούδες. Ερίνα
Κακούς ανθρώπους. Ορφέας
Άγριες αρκούδες. Ανδριάνα
Θα συναντήσει πολέμους. Άννα Μαρία
Διαφορετικές χώρες. Κική
Σύννεφα. Νεφέλη
Λουλούδια. Αλέξανδρος
Το φεγγάρι και τ' αστέρια. Μαριάννα
Τον Ήλιο. Ιζαμπέλλα
Το Ουράνιο Τόξο. Αναστασία
Βουνά. Μανώλης
Αυτοκίνητα. Μελίνα
Γαϊδουράκια. Χάρης
Δέντρα. Βαγγέλης
Θα συναντήσει πολλούς φίλους. Άντζυ
Καράβια. Αντώνης
Παρουσίασα στα παιδιά την εργαλειοθήκη διαλόγου για την επικοινωνία τους με τα σχολεία της ομάδας στην οποία ανήκουν (walking parties) μέσα στην πλατφόρμα του προγράμματος. Πρόκειται για εργαλεία, που εδώ σκέφτηκα ότι θα είναι πιο ευχάριστα για τα παιδιά να χρησιμοποιήσω emoticons, που δείχνουν 6 στοιχεία επικοινωνίας όταν θα μοιράζονται τις ιστορίες τους:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ, ΕΚΤΙΜΗΣΕ, ΑΝΑΡΩΤΗΣΟΥ, ΑΠΟΜΟΝΩΣΕ, ΣΥΝΔΕΣΟΥ, ΕΠΕΚΤΕΙΝΕ
Σκέφτηκα λοιπόν κάθε παιδί να αξιοποιήσει το σύμβολο του ΕΚΤΙΜΗΣΕ ώστε να μας πει τι Εκτιμά, τι του αρέσει από όσα άκουσε για τον  Πωλ και γι' αυτό το μακρινό ταξίδι που πραγματοποιεί, περπατώντας σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Έχουν ενδιαφέρον οι καταγραφές τους:
















Ολοκληρώνοντας το πρώτο βήμα του προγράμματος δημιούργησα ένα βίντεο για να μας γνωρίσουν τα παιδιά των σχολείων της Αμερικής, Αιγύπτου, Ισπανίας και Ελλάδας που συμμετέχουν στο δικό μας walking party, δίνοντας γενικά στοιχεία  για τα παιδιά, για το σχολείο μας, για το τι μας αρέσει να κάνουμε στην τάξη και στα διαλείμματα και φυσικά για τις πρώτες μας δράσεις. Δείτε το κι εσείς!
 Let's Walk Together!!!! 
Περπατήστε μαζί μας!!!..... Τι λέτε, ξεκινάμε;





Πηγές
http://pzartfulthinking.org/ 
https://www.nationalgeographic.org/projects/out-of-eden-walk/
http://learn.outofedenwalk.com/

2 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια! Πολύ καλή και ενδιαφέρουσα ιδέα! Καλή επιτυχία στο πρόγραμμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια και θα πρότεινα να μελετήσετε το πρόγραμμα και να το υιοθετήσετε κι εσείς αφού είναι δωρεάν και για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης!

      Διαγραφή