Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017

Οι πρώτες μέρες του σχολείου

Αχ αυτές οι πρώτες μέρες στο σχολείο... πόσο άγχος, πόσα κλάματα, δύσκολοι οι αποχωρισμοί των παιδιών απ' τις μαμάδες τους κι εμείς να προσπαθούμε να τα πείσουμε να μείνουν....Κάθε χρόνο οι μικροί μαθητές άλλοι με δάκρυα στα μάτια κι άλλοι με χαμόγελο, μπαίνουν σε αυτόν τον καινούργιο χώρο που λέγεται Νηπιαγωγείο. Πρωταρχικός σκοπός είναι να γνωριστούμε μεταξύ μας για να αισθανθούμε ασφαλής, γι' αυτό επιστρατεύουμε όλες τις πηγές για παιχνίδια γνωριμίας. Φέτος εκτός από κάποια δοκιμασμένα παιχνίδια που χρησιμοποιούμε κάθε φορά, μας βοήθησε πολύ το blog του elniplex (πατήστε πάνω για να μεταφερθείτε στον ιστότοτοπο) αφού εκεί βρήκαμε διάφορες ωραίες και πρωτότυπες ιδέες παιχνιδιών που τις αξιοποιήσαμε με παραλλαγές σε κάποια απ' αυτά. 
Το μαντήλι
Καθισμένοι σε κύκλο ένα παιδί ξεκινά κρατώντας ένα μαντήλι και η ομάδα λέει: "Ένα μαντήλι είναι αυτό, μαντήλι Καλαματιανό, μου το δωσε η μάνα μου να πάω στο σχολειό και όταν το κρατήσω τ' ονομά μου θα το πω!" Το παιδί δίνει το μαντήλι λέει Γεια σου είμαι ο/η....εσύ ποιος/ποια είσαι; Το παιδί που κάθεται απαντά και παίρνει το μαντήλι συνεχίζοντας μέχρι όλα τα παιδιά να πουν το όνομά τους.



Τσάφα τσούφα το τρένο γνωριμίας
Ένα τρενάκι που μόλις περνά μιλά και λέει:Τσάφα τσούφα τσάφα τσούφα ταξίδι με τρένο ξεκινώ, τσάφα τσούφα τσάφα τσούφα πες μου τ' ονομά σου κι ανέβα στο λεπτό. Κάθε παιδί ανεβαίνει στο τρένο αφού πει τ' ονομά του. Για να μην γίνει κουραστικό αλλάζουμε την οδηγία και λέμε: "Τσάφα τσούφα αλλάζουμε οδηγό". Και ο πρώτος του τρένου γίνεται τελευταίος.
Σε όσους κλείνω το μάτι
Η Νηπιαγωγός λέει το λάχνισμα: "Στον/στην ........ κλείνω το μάτι και του/της ζητάω να κάνει κάτι. Τι είναι όμως αυτό που του ζητώ; Δώστε μου λίγο χρόνο να σκεφτώ.....να κάνει πχ το λιοντάρι, την μπαλαρίνα, τη γάτα, τον αστροναύτη" κλπ. Για να μην κουραστούν τα παιδιά να περιμένουν τη σειρά τους, ανά διαστήματα δίνουμε την εντολή: "Σε όλους κλείνω το μάτι και σας ζητάω να κάνετε κάτι...." έτσι σηκώνονται όλοι μαζί και εκτελούν την οδηγία.


Ο καθρέφτης
Το γνωστό παιχνίδι κάνε ό,τι κάνω για να διασκεδάσουμε με αστείες φιγούρες και γκριμάτσες.

Το σεντόνι
Η Νηπιαγωγός κρύβει ένα παιδάκι κάτω απ' το σεντόνι και κάνει ερωτήσεις στα παιδιά: Ποιος νομίζετε ότι κρύβεται κάτω απ' το σεντόνι; Είναι αγόρι ή κορίτσι; Τι χρώμα μαλλιών έχει; Τι φοράει; Κι όλοι προσπαθούν να μαντέψουν ποιος λείπει.
Γνωριμία μετά μουσικής
Τα παιδιά σε ζευγάρια κρατώντας κορδέλες με τον ήχο της μουσικής, χορεύουν στο ρυθμό της και εκτελούν τις εντολές της Νηπιαγωγού: είναι φύλλα που τα φυσάει ο άνεμος, είναι μια ρόδα στο λούνα πάρκ που στριφογυρνάει, είναι σποράκια στο χώμα που περιμένουν τη βροχή και ό,τι άλλο βάλει ο νους σας...




Ορθές και Ανάποδες μουσικές καρέκλες
Τις μουσικές καρέκλες όλοι τις ξέρετε. Αφού τις παίξαμε γιατί αρέσουν πολύ στα παιδιά τους ρώτησα: "Τι θα λέγατε να τις παίξουμε ανάποδα;;;Τα παιδιά σάστισαν γιατί κάτι τέτοιο δεν το είχαν ξανακούσει. Ο σκοπός του γνωστού παιχνιδιού είναι να παραμείνει ένας στο τέλος που θα έχει νικήσει τους άλλους που δεν πρόλαβαν να κάτσουν στην καρέκλα. Στις ανάποδες όμως, δεν χάνουν τα παιδιά αλλά οι καρέκλες. Κάθε φορά φεύγει μια καρέκλα με σκοπό σε αυτές που έχουν απομείνει, τα παιδιά να αγκαλιαστούν και να κρατηθούν χωρίς να πέσουν κάτω. Εκτός από τις σχέσεις που έγιναν πιο "στενές", γελάσαμε πολύ όλοι με την παραλλαγή αυτή.




Τι μπορούμε να κάνουμε μαζί; Παιχνίδι συνεργασίας
Απαραίτητα στην αρχή της χρονιάς και τα παιχνίδια συνεργασίας ώστε να δεθεί ακόμη περισσότερο η ομάδα και να εξοικειωθούν μεταξύ τους οι μικροί φίλοι. Εδώ με τη βοήθεια μιας μπάλας τα παιδιά συνεργάζονται και προσπαθούν να την ισορροπήσουν σε διάφορα μέρη τους σώματός τους χωρίς να πέσει κάτω.




Βρες τον στόχο
Ακόμα ένα παιχνίδι που εκτός απ' την συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες είναι και μια μικρή δοκιμασία συντονισμού ματιού-χεριού. Αρέσει πάντα στα παιδιά, είναι χαλαρωτική κι επιπλέον τους γεμίζει αυτοπεποίθηση καθώς κερδίζουν το χειροκρότημα της ομάδας με την "κατάκτηση" του πρώτου τους στόχου!!



Το φωτογραφικό υλικό σε κάποιες δραστηριότητες είναι ενδεικτικό καθώς ο ενθουσιασμός αλλά και οι δύσκολες προσαρμογές δεν μας έδιναν πάντα την ευκαιρία ν' απαθανατίσουμε όλες τις στιγμές. Τα παιχνίδια έγιναν σταδιακά τις πρώτες δυο εβδομάδες του σχολείου και αρκετά απ' αυτά επαναλήφθηκαν ύστερα από απαίτηση των παιδιών. Την πρώτη μέρα δεν αμελήσαμε να δώσουμε φεύγοντας σε κάθε παιδί, ένα μικρό δωράκι καλωσορίσματος κι ένα γράμμα που θα τους συντροφεύει όλη την σχολική χρονιά. (Για τις ετικέτες από την Τάνια Μάνεση πατήστε εδώ)









Καλή μας αρχή!!!


3 σχόλια: