Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

Out of Eden Learn 2016-2017 Step 3 Taking Neighborhood Walks

Φτάνοντας στο 3ο Βήμα του προγράμματος παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που μας έστειλε ο Paul όπου παρουσιάζει την προετοιμασία της καμήλας που κουβαλά τον εξοπλισμό του.Στο βίντεο αυτό δίνεται μεγάλη έμφαση στη λεπτομέρεια και στην προσεκτική ματιά που δίνει ο ίδιος σε μια τόσο συνηθισμένη και καθημερινή εργασία. Με το τρόπο αυτό μας προτρέπει, να κάνουμε κι εμείς μια αργή-προσεκτική παρατήρηση με έμφαση στη λεπτομέρεια ώστε να εντοπίσουμε στοιχεία που διαφορετικά δεν θα τα είχαμε καν προσέξει.
Έτσι ξεκινήσαμε πρώτα απ' το μικρόκοσμο του σχολείου μας και συγκεκριμένα από την αυλή που καθημερινά σχεδόν βγαίνουμε για το διάλειμμά μας. Παρόλο που ο χώρος μας είναι τόσο οικείος, διαπιστώσαμε ότι αν δεν εστιάζαμε τα μάτια μας ώστε να δούμε με προσοχή, δεν θα εντοπίζαμε τόσα πολλά καινούργια πράγματα. Οι φωτογραφίες που τραβήξαμε ήταν πολλές αλλά θα σας παρουσιάσουμε μόνο κάποιες από αυτές που τυχαία επιλέξαμε. Το σίγουρο πάντως είναι ότι με την αποστολή αυτή, τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν πολύ και παρά την ολοκλήρωσή της συνεχίζουν (κάποια από αυτά) να εξερευνούν την αυλή μας καθημερινά με σκοπό την ανακάλυψη νέων "θησαυρών".


 



Η πρώτη φωτογραφία αφορά μικρές λεπτομέρειες που εντοπίσαμε κοιτώντας προς τα κάτω...
..σηκώνοντας το βλέμμα μας ψηλά.. 
...εδώ η διαφορετική οπτική αποκαλύπτει μια νέα πληροφορία....
 ..και η δυνατότητα να εστιάσουμε σε πράγματα που αρχικά ίσως να μην τα βλέπαμε καν..
Έχοντας λοιπόν κατανοήσει πόσο μας βοηθά η αργή και προσεκτική παρατήρηση καθώς και η σημασία της λεπτομέρειας, ζητήσαμε τη βοήθεια των γονιών ώστε να κάνουν μια βόλτα στη γειτονιά μαζί με τα παιδιά τους και να τα αφήσουν να εντοπίσουν πράγματα που θα τους κάνουν εντύπωση. Κάθε παιδί μπορούσε να τραβήξει όσες εικόνες ήθελε αλλά στο τέλος θα έπρεπε να επιλέξει αυτή που το εντυπωσίαζε περισσότερο και για ποιο λόγο. Μάλιστα τα παιδιά εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα για αυτά που παρατήρησαν προσεκτικά. Μπορείτε να δείτε τις φωτογραφίες που επέλεξαν καθώς και τα σχόλιά τους πατώντας τον σύνδεσμο https://padlet.com/tdaglaki/14fn28fjwoif  (Η ανάρτηση είναι στην Αγγλική γλώσσα. Για το λόγο αυτό παραθέτουμε παρακάτω τις φωτογραφίες με τα σχόλια των παιδιών στα Ελληνικά)
Κάθε παιδί παρουσίασε τις φωτογραφίες που έφερε σχολιάζοντας γιατί την επέλεξε.




Δείτε τι μας είπαν τα παιδιά κοιτάζοντας με μια "φρέσκια" ματιά, τη γειτονιά τους.
Παρατήρησα ένα μηχάνημα Ανακύκλωσης δίπλα σε ένα σούπερ μάρκετ που βρίσκεται στη γειτονιά μου. Η μαμά μου εξήγησε ότι αυτό το μηχάνημα δέχεται μόνο ανακυκλώσιμα σκουπίδια και με την απόδειξη που σου δίνει μπορείς ν' αγοράσεις κάτι απ' το σούπερ μάρκετ ή να δώσεις τα χρήματα σε παιδιά που έχουν ανάγκη. Θα κάνω ανακύκλωση συχνότερα από δω και πέρα. Νικόλας
Όπως πήγαινα στην παιδική χαρά είδα έναν παππού να ψάχνει στο κάδο σκουπιδιών για να βρει φαγητό. Στεναχωρήθηκα πολύ γιατί πιστεύω ότι οι παππούδες και οι γιαγιάδες πρέπει να είναι σε ένα ζεστό σπίτι, να έχουν φαγητό και φάρμακα και να μην ψάχνουν στους κάδους σκουπιδιών. Σοφία Ζ
Αυτή είναι μια αδέσποτη γάτα που γέννησε δυο μικρά γατάκια τη βραδιά που έκανε πολύ κρύο. Μόνο το ένα από τα δύο επέζησε χάρη στην ευγενική κίνηση του γείτονα να την πάρει στο σπίτι του. Χαίρομαι που αυτός ο ευγενικός κύριος έκανε αυτή τη καλή πράξη. Βαρβάρα
Κατά τη διάρκεια της βόλτας στη γειτονιά μου, παρατήρησα ένα μικρό παπαγαλάκι πάνω σε έναν φοίνικα. Ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα παπαγάλο έξω από κλουβί. Νομίζω ότι τα πουλάκια πρέπει να ζουν ελεύθερα. Ελευθερία
Παρατήρησα έναν παλιό και βρώμικο καναπέ έξω από ένα σπίτι στη γειτονιά μου.Λυπήθηκα που οι άνθρωποι δεν τον χρειάζονται πια και τον πέταξαν έτσι. Άγγελος Γλυ.
Αυτή είναι η καινούργια πλατεία στη γειτονιά μου. Εκεί υπάρχει αυτό το συντριβάνι που είναι φτιαγμένο από γράμματα και αριθμούς. Το βράδυ που φωτίζεται μοιάζει σαν πύραυλος που θα με ανεβάσει ψηλά στον ουρανό. Ελισάβετ
Όταν είδα αυτό το ψηλό δέντρο στη γειτονιά μου ξαφνιάστηκα που είναι τόσο ψηλό και φτάνει μέχρι τα μπαλκόνια της πολυκατοικίας. Δήμητρα Ε.
Για πρώτη φορά είδα αυτό το δέντρο με τα κίτρινα φύλλα και αναρωτιέμαι πως γίνεται να έχει κίτρινα φύλλα αφού δεν είναι φθινόπωρο. Χριστίνα Καρ. 
Στη γειτονιά μου υπάρχει "Ο τοίχος της καλοσύνης" όπου εκεί μπορείς να αφήσεις ρούχα, φαγητά και παιχνίδια γι' αυτούς που τα έχουν ανάγκη. Σκέφτομαι να δώσω τα ρούχα που δεν μου κάνουν πια γιατί είναι καλό να βοηθάμε τους άλλους. Αντωνία 
Όταν έκανα βόλτα στη γειτονιά μου παρατήρησα ότι υπάρχουν δυο κάδοι και η μαμά μου είπε ότι ο πράσινος είναι για τα κανονικά σκουπίδια και ο μπλε για την ανακύκλωση. Χριστίνα Κοσ.
Στη βόλτα που κάναμε παρατήρησα ότι το φεγγάρι με ακολουθεί όπου κι αν πάω. Φαίνεται μικρό γιατί εμείς είμαστε πολύ μακριά απ' αυτό. Κωνσταντίνος
Όταν περπατούσα στο πεζοδρόμιο, παρατήρησα ότι τα βήματά μας ακούγονται διαφορετικά αν φοράμε διαφορετικά παπούτσια. Μαριάννα
Εγώ κι ο αδερφός μου παρατηρήσαμε πως μαζεύονται όλα τα περιστέρια για να φάνε όταν τους ρίχνεις ψίχουλα. Οσάννα 
Μένω σε ένα ψηλό σπίτι και ανεβαίνοντας στη ταράτσα μπορώ να δω πολλά άσπρα σπίτια και δέντρα από μακριά. Μου αρέσει πολύ η θέα από ψηλά. Δήμητρα Σ.
Κάνοντας βόλτα στη παιδική χαρά της γειτονιάς μου, κατάλαβα ότι πιο πολύ μου αρέσει η τραμπάλα γιατί με πάει πάνω κάτω και το ευχαριστιέμαι. Στάθης
Αναρωτιέμαι ποιος αναποδογύρισε αυτούς τους κάδους σκουπιδιών. Μάλλον θα ήταν ένας κακός άνθρωπος. Αισθάνθηκα άσχημα όταν τους είδα γιατί κάνουν τη γειτονιά μου να φαίνεται άσχημη. Ειρήνη Σ.
Όταν έκανα βόλτα στη γειτονιά μου παρατήρησα ένα δέντρο με κόκκινα φύλλα που δεν το είχα ξαναδεί ποτέ. Σταύρος
Κοιτώντας ψηλά αυτό το δέντρο, σκέφτομαι ότι μεγαλώνει μέρα με την ημέρα και οι άνθρωποι δεν το προσέχουν καθόλου. Φοίβος 
Αυτή η φωτογραφία τραβήχτηκε μέσα από το παράθυρο της κουζίνας μου ένα βράδυ. Είδα ένα κόκκινο φως ν' αναβοσβήνει ρυθμικά. Εγώ κι ο μπαμπάς μου ψάξαμε στο Ίντερνετ και βρήκαμε ότι αυτό το φως είναι ένας δορυφόρος της NASA που ήταν κοντά και ορατός από τη γη εκείνη την ημέρα. Ενθουσιάστηκα τόσο πολύ που κατάφερα να το δω και μάλιστα μέσα από το σπίτι μου. Ειρήνη Κ.
Κάνοντας βόλτα στη γειτονιά μου, παρατήρησα πόσο όμορφη είναι όταν οι άνθρωποι τη φροντίζουν και την κρατούν καθαρή. Γιάννης
Μπροστά απ' την εκκλησία της Παναγίτσας υπάρχει ένα συντριβάνι που πετάει το νερό ψηλά. Μα πως γίνεται να το πετάει ψηλά; Νεκτάριος & Βασίλης

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για την προθυμία τους να πραγματοποιήσουν αυτή τη κάπως "διαφορετική" βόλτα στη γειτονιά που ζουν και να την δουν με άλλα μάτια.........μέσα απ' τα μάτια των παιδιών τους!


Είμαστε έτοιμοι για την επόμενη αποστολή. Συνεχίζουμε!


1 σχόλιο:

  1. Θερμά συγχαρητήρια για τη δράση σας. Τελικά ο μικρόκοσμος του σχολείου σας αλλά και της γειτονιάς σας είναι τόσο πλούσιος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή