Δευτέρα, 18 Μαΐου 2015

ΠΩΣ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΝΙΩΘΟΥΝ;

Στο σχολείο μας φέτος είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε την Αέρινη Πόλη. Είναι μια πόλη μαγική που μας φέρνει κοντά στο καλό και μας δείχνει το σωστό δρόμο να πορευτούμε στη ζωή μας. Έτσι μια μέρα του Απρίλη μας επισκέφτηκε για να μας γνωρίσει τα συναισθήματα! Όχι ότι δεν τα γνωρίζαμε αλλά μας τα ξαναθύμισε και μας έδειξε τρόπους να τα διαχειριζόμαστε σωστά ....

Πέρα από τις πολύ όμορφες δραστηριότητες που κάναμε με τον κύριο Αντώνη, συνεχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στα συναισθήματά μας για τα γνωρίσουμε καλύτερα, να μάθουμε να τ' αναγνωρίζουμε, να τα διαχειριζόμαστε και κυρίως να εξασκηθούμε πολύ στο να καταφέρουμε κάποια στιγμή ν' αποκτήσουμε ενσυναίσθηση. Τι δύσκολη λέξη κι αυτή!!! Και δεν είναι μόνο δύσκολη να την πεις αλλά είναι δύσκολη και να την καταφέρεις....
Έχοντας γνωρίσει κάποια "βασικά" συναισθήματα και με τη βοήθεια του Προγράμματος "Βήματα Για Τη Ζωή" προσπαθούμε να τα κατανοήσουμε περισσότερο. Αξιοποιώντας το υλικό του προγράμματος, ξαναδείξαμε στα παιδιά τις Μάσκες Συναισθημάτων, ονομάσαμε ποια είναι αυτά και περιέγραψε ο καθένας τι είναι αυτό που τον κάνει να αισθάνεται κάθε φορά όταν Θυμώνει, Ζηλεύει, Αγαπά, Αγχώνεται, Στεναχωριέται, Ντρέπεται, Χαίρεται, Φοβάται...
Αρκετά νωρίτερα απ' αυτήν εδώ την δραστηριότητα προηγήθηκε μια άλλη πιο αναγνωριστική: αν τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν το συναίσθημα του άλλου. Θα αναρτηθεί αργότερα καθώς αποτελεί υλικό έρευνας. Εδώ αυτό που κάναμε ήταν να "δανειστούμε" μερικές εικόνες του Προγράμματος που απεικονίζουν κάποιες καταστάσεις και αναδεικνύουν τα συναισθήματα των ατόμων που λαμβάνουν μέρος. Τις παρουσιάσαμε στην ολομέλεια αρχικά, και κάθε ομάδα επέλεξε αυτή με την οποία ήθελε ν΄ασχοληθεί.






Οι ομάδες αφού διάλεξαν τη εικόνα που επιθυμούσαν άρχισαν να συσκέπτονται και να συζητούν με σκοπό να βρούν: Πως αισθάνονται τα παιδιά της εικόνας; Πως μπορούν ν' αναπαραστήσουν τα πρόσωπα και τα συναισθήματα που νιώθουν; Ποια είναι η σωστή συμπεριφορά που πρέπει να υιοθετήσουν ώστε να μετατρέψουν τα τυχόν "δυσάρεστα" συναισθήματα σε ευχάριστα.






 ΖΗΛΕΙΑ
Το κοριτσάκι στην εικόνα ζηλεύει επειδή η μαμά του αγκαλιάζει το αδερφάκι της και όχι εκείνη (Αγάπη, ΕλευθερίαΒ. Λευτέρης, Κωνσταντίνος)
 Η αναπαράσταση
 Η σωστή συμπεριφορά-λύση

ΛΥΠΗ
Το παιδάκι κάθεται μόνο του και νιώθει λύπη επειδή οι άλλοι είναι όλοι μαζί και παίζουν ενώ αυτό είναι μονο του (Πέτρος, Χριστίνα, Νικόλας, Ελευθερία Π.)
Η αναπαράσταση
 Η σωστή συμπεριφορά-λύση

ΦΟΒΟΣ
Αυτό το παιδάκι φοβάται γιατί τα δυο κορίτσια που είναι αδερφές του το κοροϊδεύουν και νομίζει ότι θα του κάνουν κακό. (Χριστόφορος, Μανώλης, Νοέλια, Βάλια, Δημοσθένης, Βασίλης)

Η αναπαράσταση
 Η σωστή συμπεριφορά-λύση
 ...και το άμεσο αποτέλεσμα!!!!!!!

 ΘΥΜΟΣ
Αυτό το κοριτσάκι σκίζει τη ζωγραφιά της φίλης της γιατί η μαμά του το νευρίασε πριν να έρθει στο σχολείο. (Λυδία, Γιωργία, Αλκιβιάδης Σ., Νίκος)
 Η αναπαράσταση
 Η σωστή συμπεριφορά- λύση 

ΚΑΚΙΑ-ΜΙΣΟΣ
Το κοριτσάκι μισεί τη φίλη της και τη σπρώχνει με δύναμη. (Μιχάλης, Ίγκλι, Έρι)
Η αναπαράσταση
Η σωστή συμπεριφορά- λύση

ΚΑΛΟΣΥΝΗ-ΑΓΑΠΗ
Και τα δυο παιδάκια είναι χαρούμενα γιατί υπάρχει αγάπη και καλοσύνη μεταξύ τους.
 Η αναπαράσταση
Η συμπεριφορά δεν αλλάζει αφού επικρατούν ευχάριστα συναισθήματα

ΝΤΡΟΠΗ
Το αγόρι προσβάλει το κοριτσάκι και δεν το αφήνει να κάνει κούνια κι εκείνη ντρέπεται και στεναχωριέται κιόλας. (Έλενα, Δημήτρης Ο., Ορέστης, Αλέξανδρος, Αναστασία)

Η αναπαράσταση
(εδώ τους "κάνει λίγο τη δύσκολη"...αστείο που ειπώθηκε εκείνη τη στιγμή)
Η σωστή συμπεριφορά- λύση
Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πολύ αυτή τη δραστηριότητα γιατί τρελλαίνονται να παίζουν παιχνίδια ρόλων. Υποσχέθηκα ότι θα ξαναγίνουν σύντομα αλλά και με κάθε ευκαιρία. Να σημειώσω ότι κάποιες από τις ομάδες χρειάστηκε να ξανασυσκεφθούν ώστε να οργανώσουν καλύτερα την παρουσίασή τους. Το θετικό ήταν ότι χάρηκαν τη διαδικασία και βγήκαν σοφότεροι απ' αυτήν!!

2 σχόλια:

  1. Υπέροχες δραστηριότητες! Λατρεύω το βιωματικό τρόπο προσέγγισης αυτού του σπουδαίου θέματος!
    Καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εμάς μας αρέσουν!!! Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή