Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2015

Ο ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ

Αγαπημένο και πάντα επίκαιρο το βιβλίο της Ζωρζ Σαρή "Ο Αρλεκίνος", το διαβάσαμε και φέτος στη τάξη και τα παιδιά έμαθαν την ιστορία του μικρού παιδιού που ήθελε να πάει στο αποκριάτικο γλέντι αλλά δεν είχε στολή να φορέσει. Μιλήσαμε για το πόσο όμορφα πράγματα μπορούν να γίνουν από φτηνά υλικά και δεν χρειάζεται να ξοδεύουμε πολλά για να εντυπωσιάσουμε.
Επεξεργαστήκαμε τον διάσημο πίνακα του Πάμπλο Πικάσο "Ο Αρλεκίνος" χρησιμοποιώντας μία ρουτίνα σκέψης για ν' ανακαλύψουμε τα μυστικά του.
Πρότεινα στα παιδιά να πούμε τις σκέψεις μας γι' αυτό το πίνακα χρησιμοποιώντας το ΒΛΕΠΩ-ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ-ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ όπως στην προηγούμενη δραστηριότητα με τα βιβλία μόνο που τώρα το τρίπτυχο αυτό, θα γινόταν χωρίς επεξεργασία από τις ομάδες αλλά κάθε παιδί θα το χρησιμοποιούσε αυθόρμητα εκφράζοντας και τις τρεις παραμέτρους, την ίδια στιγμή. Δείτε κι εσείς μερικές από τις σκέψεις των παιδιών ....
ΒΛΕΠΩ: Ένα παιδάκι  
ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ:Ότι απλά κάθεται 
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ: Γιατί αυτό το παιδάκι είναι ντυμένο φασουλέτα;(Γεωργία Σ.)
ΒΛΕΠΩ:Ένα παιδάκι
ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ:Ότι είναι ντυμένο Αρλεκίνος 
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ:Αν είναι στεναχωρημένο (Νοέλια)
ΒΛΕΠΩ: Ένα παιδάκι  
ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ: Ότι μπορεί να μην είναι λυπημένο
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ: Πως φτιάχτηκε αυτός ο πίνακας; (Ελευθερία Π.)
ΒΛΕΠΩ: Ένα παιδάκι  
ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ: Ότι φοράει ένα καπέλο
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ: Τι κάνει εκεί πέρα; (Μιχάλης)
ΒΛΕΠΩ: Ένα κορίτσι
ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ: Ότι πηγαίνει σ' ένα πάρτυ
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ: Πως φτιάχτηκε το καπέλο του;(Νίκος)
ΒΛΕΠΩ: Ένα παιδάκι  
ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ: Ότι είναι ντυμένο κλόουν
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ: Γιατί είναι δίπλα σε μια καρέκλα;(Αλκιβιάδης Κ.)
ΒΛΕΠΩ: Ένα παιδάκι  
ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ: Πάει σ' ένα πάρτυ μασκέ
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ: Που ήθελε πραγματικά να πάει; Γιατί κάτι περιμένει (Ελένη)
ΒΛΕΠΩ: Ένα παιδάκι  
ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ:Πάει στις απόκριες
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ: Πως είναι έτσι ντυμένο; (Δημήτρης Κ)
Προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τα συναισθήματά του, είπαμε για τη χαρά και τη λύπη και πως αυτή φαίνεται στο πρόσωπό μας (έχουμε ξαναδουλέψει αυτά τα δυο συναισθήματα μέσα από τα "Βήματα για τη ζωή" και μας ήταν οικεία), και κάναμε γκριμάτσες για να τις θυμηθούμε. Στο τέλος αποφασίσαμε ότι τον θέλουμε χαρούμενο αφού τελικά πήγε στο χορό και πέρασε πολύ ωραία.  

Την επόμενη μέρα, θέλοντας να δούμε εάν τα παιδιά θυμόταν την ιστορία, τους δώσαμε έξι καρτέλες που απεικόνιζαν κομβικά σημεία του βιβλίου για να μας τη διηγηθούν ξανά. (η εικονογράφηση ήταν διαφορετική εσκεμένα για να δούμε κατά πόσο το διαφορετικό αυτό υλικό θα επηρέαζε τα παιδιά στην αναδιήγησή της ).

Τα παιδιά τα κατάφεραν πολύ καλά με τη βοήθεια των εικόνων και όλα διηγήθηκαν με λεπτομέρεια την ιστορία του Αρλεκίνου. Τους είχαμε υποσχεθεί ότι θα δείχναμε και το χορό της ταραντέλας που χόρεψε ο Αρλεκίνος με την αγαπημένη του. Πρώτα το βρήκαμε στην Ελληνική του έκδοση (από την Τάνια Τσανακλίδου) στο διαδίκτιο και το ακούσαμε. Μπορείτε κι εσείς να το ακούσετε μαζί μας.
Και φυσικά δεν θα είχε καμία αξία αν δε το χορεύαμε!!!. Γίναμε ζευγαράκια ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ- ΚΟΛΟΜΠΙΝΑ και διασκεδάσαμε με τη ψυχή μας!







Τέλος, από μια εικόνα που βρήκα στο διαδίκτυο, έφτιαξα με τη βοήθεια του jigsaw puzzler στον υπολογιστή ένα παζλ και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παίξουν ένα με αποκριάτικο θέμα.





Παρακάτω βλέπεται μια παλαιότερη ομαδική εργασία για την κατασκευή αφίσας του βιβλίου της Ζωρζ Σαρή από χαρτάκια σε βελουτέ χαρτί, που έκοψαν και κόλλησαν τα παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου