Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

ΟΙ ΣΑΚΟΙ ΜΕ ΤΑ ΔΩΡΑ

Η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού πλησίαζε και το μυστήριο των δύο σάκων έπρεπε να λυθεί όπως είχα υποσχεθεί στα παιδιά. Μιλήσαμε για τις έννοιες ΘΕΛΩ και ΠΡΕΠΕΙ. Το να διαχωρίσουν τη σημασία των λέξεων δεν ήταν δύσκολο, όμως φάνηκε αρκετά ενδιαφέρουσα η άποψη για τα Θέλω τους!!. Όταν ρώτησα τα παιδιά στο ΘΕΛΩ ακούστηκαν ερμηνείες όπως : "μου αρέσει", "θα το αγοράσω", "θα μου το πάρει η μαμά μου", "τα θέλω όλα", " θέλω να έχω κούκλες", στο ΠΡΕΠΕΙ : "η μαμά όλο μου λέει ότι πρέπει να κάνω αυτό κι εκείνο", " κανόνας", "ουφ βαρέθηκα ν' ακούω αυτή τη λέξη", "πρέπει να φάω όλο το φαΐ μου".
Θυμηθήκαμε έτσι ότι πριν από λίγες μέρες που μιλήσαμε για τα παιδιά της UNICEF, είχαμε όλοι καταλάβει πως εκτός από τα θέλω μας υπάρχει και το πρέπει, δηλαδή ότι ΠΡΕΠΕΙ όλα τα παιδιά του κόσμου να έχουν κάποια στοιχειώδη πράγματα για να ζήσουν. Είχα ετοιμάσει ήδη κάποιες καρτέλες (και για τους δυο σάκους) με την εικόνα και τη λέξη ώστε κάθε παιδί να επιλέγει μια καρτέλα της αρεσκείας του και να την βάζει στον σάκο που ταιριάζει.



Έτσι επικεντρωθήκαμε στο να γεμίσουμε κάθε σάκο χωριστά με αυτά που είναι απαραίτητα για να ζούμε σαν άνθρωποι με δικαιώματα και σε αυτά που απλά τα θέλουμε γιατί είναι όμορφα, έχουν ωραία χρώματα, τα ζηλεύουμε και θέλουμε να τα αποκτήσουμε. Σε κάθε επιλογή συζητούσαμε για ποιο λόγο μπαίνει αυτή η καρτέλα στο συγκεκριμένο σάκο.














ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΔΩ 

Και όπως όλοι περίμεναν, ο σάκος με τα θέλω πήγε στον Άι Βασίλη, ενώ ο σάκος με τα ΠΡΕΠΕΙ, σ' ένα ξεχωριστό δεντράκι που θ' ανεβάσω αύριο...




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου