Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.......

Όλη αυτήν την εβδομάδα που πέρασε,ασχοληθήκαμε με το πως τα παιδιά θα μάθουν τα ονόματα των συμμάθητών τους και πως θ' αναπτυχθεί μεταξύ αυτών κι εμάς, ένα αίσθημα εμπιστοσύνης. Πάντα ξεκινούσαμε εμείς οι νηπιαγωγοί τη δραστηριότητα και στη συνέχεια έπαιρνε το λόγο κάθε παιδί. Τα παιχνίδια γνωριμίας που παίξαμε ήταν:
"ΤΟ ΚΑΠΕΛΟ":  κάθε παιδί φοράει το κίτρινο χαρωπό καπέλο, λέει το όνομά του και ποιο είναι το αγαπημένο του παιχνίδι. Το καπέλο γυρνάει γύρω γύρω έως ότου όλα τα παιδιά να γνωριστούν μεταξύ τους.

"Η ΤΡΕΛΟΜΠΑΛΙΤΣΑ": τα παιδιά καθισμένα στο κύκλο κρατούν την τρελομπαλίτσα στα χέρια. Η μουσική ξεκινά και η μπαλίτσα αρχίζει να πετάγεται από παιδάκι σε παιδάκι τυχαία. Μόλις σταματήσει η μουσική, το παιδί που την κρατάει, πρέπει να πει το όνομά του και να μας δείξει τι μπορεί να κάνει με αυτήν. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να όλα τα παιδιά να πιάσουν τη μπάλα.
" ΧΑΙΡΕΤΩ ΤΟ ΔΙΠΛΑΝΟ ΜΟΥ": τα παιδιά σκορπισμένα στο χώρο ακούνε μια μελωδική μουσική και περπατούν ανέμελα αλλά προσέχοντας να μην ακουμπήσουν το ένα το άλλο. Με το σταμάτημα της μουσικής η νηπιαγωγός δίνει την οδηγία με ποιο τρόπο να χαιρετήσουν το παιδάκι που είναι πιο κοντά τους και κυρίως δίπλα τους: με χαμόγελο, ακουμπώντας τον ώμο τους, κάνοντας χειραψία, με το γόνατό τους κ.α. Βασικός κανόνας να μη μιλούν καθόλου παρά μόνο να κάνουν τις κινήσεις που ακούν. Όλα τα παιδιά χαιρετούν τους διπλανούς τους.
     
"ΤΟ ΣΕΝΤΟΝΙ": ένα παιδί βγαίνει έξω από την ομάδα και γυρίζει τη πλάτη του χωρίς να κοιτά. Στη τύχη επιλέγεται ένα από τα υπόλοιπα παιδιά και κρύβεται κάτω από ένα σεντόνι. Αυτό που έφυγε από την ομάδα, επιστρέφει και σκοπός είναι να μαντέψει ποιο παιδάκι κρύβεται κάτω από το σεντόνι. Για να διευκολυνθούν όλα τα παιδιά ώστε να πλησιάσουν όσο πιο κοντά γίνεται στη σωστή απάντηση, ρωτάμε τι χρώμα είχαν π.χ τα μαλλιά του, η μπλούζα του, τα παπούτσια του κλπ. Το παιχνίδι κρατά μέχρι να κρυφτούν όλοι κάτω απ' το σεντόνι.
" Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ": μέσα σ' ένα μαγικό κουτί κρύβεται ένας καθρέφτης. Κάθε παιδί κοιτάζει το καθρέφτη, λέει τ' όνομά του και σε τι είναι καλός. Π.χ με λένε Μιχάλη κι είμαι καλός στο ποδόσφαιρο κλπ. Σκοπός του παιχνιδιού αυτού είναι κάθε παιδί να μιλήσει με θετικά λόγια για τον εαυτό του, προβάλλοντας ένα ταλέντο του!
                  
"ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ":  το γνωστό παιχνίδι με τις καρέκλες όπου τα παιδιά με την έναρξη της μουσικής, τρέχουν γύρω απ' αυτές. Πάντα υπάρχει μια καρέκλα λιγότερη στο χώρο, ώστε όταν σταματήσει η μουσική, κάποιο απ' τα παιδιά να μείνει χωρίς κάθισμα. Το παιχνίδι τελειώνει όταν ανάμεσα σε δυο παιδιά, μόνο ένα θα προλάβει να καθίσει.
 


" ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ":  τα παιδιά καθισμένα στο κύκλο ακούν τη νηπιαγωγό να τους λέει : π.χ Νίκο πως τα πας με τους γείτονες; Εάν το παιδί απαντήσει "καλά" κάθονται όλοι στη θέση τους. Εάν απαντήσει " άσχημα" αλλάζουν γρήγορα θέση και κάθεται ο καθένας με τυχαία σειρά. Το παιδί που κάθεται δίπλα σε αυτό που ρωτήθηκε τελευταίο, συνεχίζει ρωτώντας ένα άλλο παιδί.

Φυσικά δε παραλείψαμε αυτή την εβομάδα, να παίξουμε και αρκετά ομαδικά παιχνίδια στην αυλή, καθώς τα παιδιά δεν έχουν αποκτήσει ακόμα φίλους, κι έτσι να αισθανθούν πόσο ωραίο είναι να έχεις παρέα και στο διάλλειμα!!!!!

*****ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα παιχνίδια αυτά δεν αποτελούν πνευματική μου ιδιοκτησία. Τα έμαθα μέσα από την ενασχόλησή μου και τη διδακτική μου εμπειρία στο χώρο του νηπιαγωγείου. Δεν γνωρίζω ποια ήταν η αρχική τους μορφή γιατί ακόμη κι εγώ, έχω κάνει παραλλαγές σε αυτά που ήδη γνώριζα. Ελπίζω όμως να σας άρεσαν όπως άρεσαν και στα παιδιά σας!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου